PolimariN - PALA 8' in YENİDEN DOĞUŞU / SY HÜMAY/ (8.BÖLÜM) - PİS SU TANKI


PolimariN - PALA 8' in YENİDEN DOĞUŞU (8.BÖLÜM) - PİS SU TANK

Bir ömür törpüsüdür PİS SU TANKI.. :)
Aşağıda bazı pis su tank bağlantı şemaları var , umarım içlerinden biri sizin işinize yarar. Tam sistemi kurmak ve tam çalıştığını tespit etmek başlı başına bir iş...Yani Ömür törpüsü demek hiç yersiz olmaz. :)











Tesisatlar teknelerde başlı başına bir hikayedir. Temiz su ve Pis su tesisatı yani sıhhi tesisat olarak adlandırılan oldukça karmaşık gelen giden enteresan teknede bir yerlere gizlenmiş gözükmeyen sistemlerdir. Genel tanımıyla mümkünse koku yapmayan boru ve kelepçelerle tekne dışına alınması için gerekli la donatılarıyla, geçeceği hattı , kapasitesi , düşey veya bir pompa yardımıyla emiş ve atım sağlayacak tesisatın  son derece sağlıklı boşaltım yapabilmesi için çeşitli metodular vardır.

Deniz seviyesi üstündeyse bir vana yardımıyla sifon gövde vana açılarak düşey boşaltma yapılabilmekte. Ancak pis su tankı deniz seviyesi altında ise maceratör pompasına ihtiyacınız olacaktır.  en az 12 deniz mili açıkta olmak kaydı ile boşaltım yapılabilir. Fakat kıyıya yakın seyir ediyorsanız rota güzergahınızın üstünde mutlak boşaltım ve işletme yapmanız gerekmektedir. 

 Ülkemizde geçmiş yıllarda bir zorunluk olmasa da atık pis tank günlük ihtiyaç 2 Lt x kişi olarak belirlenmiş minimum 50 L olması öngörülen x bir teknede de ki bulunması gereken minimum ölçüdür , ayrıca güverte üstünde minimum 38 mm lik emme flanşı ile birlikte yapılması zorunludur. 

Seyire çıkan her tekne'nin yol ve demirleme sahalarında 15 günü geçirmeden tankı işletme zorunluğu ve Sahil Güvenlik ve kollu güçlerince denetlenmekte bu süreyi geçen pis su tankı dolsun dolmasın işletme zorunluluğu getirilmiştir. Bu süreyi geçen 15 gün ve üzerindeki teknelerde denetleme esnasında cezai işlem uygulanmaktadır. 


Evet teknemiz S/Y Hümay da ömrü hayatında hiç pis su tankı olmadığından , nereye konulacağı , nasıl bir emiş , atış ve çekme yaparak mekanik tekneden uzaklaştırılacağı ayrı bir konuydu. Uzun zaman erteleyerek kafamı devamlı meşgul eden bir konu oldu. 8 metrelik bir teknede olabilecek en uygun yer İskele portuç altı ambarıydı. Hatta biraz da abartarak 50 mi? 60 mı derken 60 Lt olarak karar kıldım. 

                   60 litrelik bir depo büyük olsada bu tekne boyu için , atlanılan konu tuvaleti deposya pompalamak için 8 - 10 kez su alıp gönderme hareketiyle deponun hızlı dolmasını sağlıyor elbette. Bu yüzden seçeceğiniz depo miktarını bir kez daha düşünün derim.  
 (TMC Maceratör Pompa) yer olmadığı için iskele portuç altında konumlandırdığımız deponun üstüne yani rafın altına gizli bir bağlantıyla mecburen zorlu bir montaj günü oldu. Pis su tank deposunun müdahale kapağında şamandıra + su çekmek için depo dibine kadar inen bir pvc boru ekledik. Şamandıra üstünde elektrik hattını daha sonra oluşturacağımız ambarda + ve - dağıtıcıya bağlıyacağız 

 Teknelerde küçük büyük tüm ekipmanları uygun noktalara montaj yapmak başlı başına bir olaydır iyi  düşünüp iyi karar vermek gerek.

Satın alacağınız depo ve kullanacağınız bağlantılar ve bol miktarda krom kelepçe ile mümkünse koku yapmayan borular harici satın almanız gerekiyor. Ayrıca Pis su tank içindeki gazların sıkışmaması için harici bir boru ve aynayı delip krom 
bir süzgeçli havalandırma yapmak zorundayız ki gaz çıkışı deponun sıcakta şişmesi gibi durumlar oluşmaması için ve kokunun minimum duyulacağı yer pupa ayna.

Yılmak yok devam tekne savaş alanı , daha çook iş var. :)


(8. Bölümün sonu.... devam edecek.)

(DENİZCİ MİMAR  - Danışman  Yat Broker -  Ömür ATİLA
 Fotoğraf ve yazı : ÖmürATİLA - © Copyright )





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PolimariN - PALA 8 ' in Yeniden doğuşu. (2.BÖLÜM) - Zımpara, Vernik, Dolap, P.Ü boya işleri)

PolimariN - PALA 8' in YENİDEN DOĞUŞU (9.BÖLÜM) - KROM İŞLERİ

PolimariN - PALA 8' in YENİDEN DOĞUŞU / SY HÜMAY/ (10.BÖLÜM) - MOTOR