PolimariN - PALA 8' in YENİDEN DOĞUŞU / SY HÜMAY/ (8.BÖLÜM) - PİS SU TANKI
Tesisatlar teknelerde başlı başına bir hikayedir. Temiz su ve Pis su tesisatı yani sıhhi tesisat olarak adlandırılan oldukça karmaşık gelen giden enteresan teknede bir yerlere gizlenmiş gözükmeyen sistemlerdir. Genel tanımıyla mümkünse koku yapmayan boru ve kelepçelerle tekne dışına alınması için gerekli la donatılarıyla, geçeceği hattı , kapasitesi , düşey veya bir pompa yardımıyla emiş ve atım sağlayacak tesisatın son derece sağlıklı boşaltım yapabilmesi için çeşitli metodular vardır.
Deniz seviyesi üstündeyse bir vana yardımıyla sifon gövde vana açılarak düşey boşaltma yapılabilmekte. Ancak pis su tankı deniz seviyesi altında ise maceratör pompasına ihtiyacınız olacaktır. en az 12 deniz mili açıkta olmak kaydı ile boşaltım yapılabilir. Fakat kıyıya yakın seyir ediyorsanız rota güzergahınızın üstünde mutlak boşaltım ve işletme yapmanız gerekmektedir.
Ülkemizde geçmiş yıllarda bir zorunluk olmasa da atık pis tank günlük ihtiyaç 2 Lt x kişi olarak belirlenmiş minimum 50 L olması öngörülen x bir teknede de ki bulunması gereken minimum ölçüdür , ayrıca güverte üstünde minimum 38 mm lik emme flanşı ile birlikte yapılması zorunludur.
Seyire çıkan her tekne'nin yol ve demirleme sahalarında 15 günü geçirmeden tankı işletme zorunluğu ve Sahil Güvenlik ve kollu güçlerince denetlenmekte bu süreyi geçen pis su tankı dolsun dolmasın işletme zorunluluğu getirilmiştir. Bu süreyi geçen 15 gün ve üzerindeki teknelerde denetleme esnasında cezai işlem uygulanmaktadır.
Evet teknemiz S/Y Hümay da ömrü hayatında hiç pis su tankı olmadığından , nereye konulacağı , nasıl bir emiş , atış ve çekme yaparak mekanik tekneden uzaklaştırılacağı ayrı bir konuydu. Uzun zaman erteleyerek kafamı devamlı meşgul eden bir konu oldu. 8 metrelik bir teknede olabilecek en uygun yer İskele portuç altı ambarıydı. Hatta biraz da abartarak 50 mi? 60 mı derken 60 Lt olarak karar kıldım.


















Yorumlar
Yorum Gönder